">
$$img1$$

RADIO 101

News redakcija

Nakon što je konačno smijenjen ministar Pavo Barišić i nakon što je HNS, po svojim tvrdnjama, ušao u koaliciju sa HDZ-om najviše kako bi omogućio daljnju provedbu kurikularne reforme, svi smo se ponadali kako će konačno taj projekt ponovo biti pokrenut s mrtve točke. No, od toga još uvijek ništa.

Naime, nakon što je Boris Jokić, sa svojim timom krenuo u pravom smjeru kako bi konačno školstvo u Hrvata dobilo normalne okvire, kako bi se liberalizirao sada već podosta rigidni školski program i omogućilo djeci da stvarno dođu do potrebnih znanja koja će im trebati u životu, dolaskom HDZ-a na vlast sve je zaustavljeno.

Premijeri, sada već bivši Karamarko i sadašnji Plenković, kako bi se dodvorili desnoj struji u svojoj stranci, školstvo, a  samim tim i kurikularnu reformu dali su u ruke najvećim konzervativcima koji naravno o razvoju školstva razmišljaju dijametralno suprotno od Borisa Jokića.

Sada već bivši ministar Barišić oformio je povjerenstvo za provođenje Akcijskog plana, na čelu sa gospođom Dijanom Vican, koje je pak napravilo nacrt tog plana, no nešto im je, možda slučajno, a možda i namjerno, ipak promaklo.

U izrađenom nacrtu Akcijskog plana, koji je u velikom dijelu, gle čuda, u suprotnosti sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, koju je usvojio Hrvatski sabor, izbačeno je 11 ciljeva iz Strategije, dodano je 12 novih, a 2 su cilja modificirana.

Na razini mjera, situacija je još zanimljivija - u prijedlogu Akcijskog plana izbačeno ih je čak 129, dodane su 22 mjere koje se ne nalaze u Strategiji, a 71 mjera je modificirana. Gledajući sadržajno, Akcijski plan u potpunosti izostavlja bitne dijelove Strategije, poput razvijanja cjelovitog sustava vrednovanja, ocjenjivanja i izvještavanja o razini usvojenosti ishoda učenja, kao i njihovo vanjsko vrednovanje.

Na svim razinama uklonjeno je eksperimentalno uvođenje kurikuluma, odustaje se od modela povećanja izbornosti u gimnazijskom obrazovanju, a izbačene su i važne mjere koje uređuju rad odgojno-obrazovnih ustanova s posebnim programima za učenike s teškoćama. U moru izmjena same Strategije, u potpunosti je uklonjen pojam e-škole, kao i osiguravanje podrške djeci i učenicima romske nacionalne manjine.

U Ministarstvo obrazovanja došla je nova ministrica, gospođa Blaženka Divjak kojoj u svakom slučaju neće biti lako i bit će zanimljivo vidjeti njezine prve poteze kako bi izašli iz ovog „vakuma“ u kojem se nalazi reforma. Evo kako to vidi prof. Neven Budak: